خواب راحت در بهار

458

یکی از مسایلی که در زندگی روزانه ما تاثیر گذار می باشد، خواب راحت و مناسب است.خواب راحت به ما کمک زیادی به داشتن یک روز خوب می کند.این مطلب را تا انتها بخوانید و راه حل های ما را مطالعه کنید. با فروشگاه لباس زیر انسی همراه باشید.آلرژی های بهاری خود را کنترل کنیداکثر افراد به فصل بهار آلرژی دارند و این آلرژی ها بین ما رایج می باشد.

توصیه هایی برای خواب راحت در بهار 

سرفه کردن، عطسه کردن و خارش چشم ها مواردی هستند که خواب خوب را از شما صلب مي کنند.کنترل کردن آلرژی ها خواب راحت تری را نسیب شما میکند. رفتن به دکتر و استقاده از گیاهان دارویی را فراموش نکنید.

استفاده ار پتوهای نازک و بهاری

بیشتر افراد عادت دارند بر روی خود پتو و یا ملحافه ای می اندازند . برای فصل بهار سعي کنيد يک پتوی نازک ساخته شده از فيبر يا نخی را براي خواب بهاره تان با رنگی روشن انتخاب کنيد.

سيستم تهويه ي منزل را ارتقا دهيد

سعي کنيد با ارتقا اين سيستم و استفاده از معطر کننده هاي اتوماتيک در منزل رايحه هاي بهاري را به خانه ي خودتان انتقال دهيد. به علاوه اينکه اين کار حس بيرون خانه را به منزل مي آورد بدون اينکه آلرژي ها همراه آن بيايند.

دمای بدن خود را کم کنید

با کمتر استفاده کردن از برق دماي بدن حين خواب کاهش دهید و به کمترين مقدار خودش برسانید . سعي کنيد شما هم با خنک نگاه داشتن اتاقتان و مصرف برق کمتر به اين فرآيند کمک کنيد

غذاهاي فصلی بخوريد

بدن شما با توجه به فصلی که در آن است از غذاهای محيط اطرافش بهره مي گيرد و از غذاهای فصل های ديگر بهره ي کمتر. در بهار غذاهاي بهاري بخوريد و توليد متابوليسم بدنتان را حمايت کنيد و نتيجتا خواب مناسبی خواهيد داشت.

نور آبی گوشي تان را کاهش دهيد

انجام اين کار شديدا ضرويست: تکنولوژي ها را از اتاق خوابتان دور کنيد و اگر نمي توانيد حداقل نور آبي آن را کم کنيد ( استفاده از گزينه ي Night Shift در گوشي هاي اپل)

اتاق خود را تمیز و مرتب نگه دارید.

از کمد لباس ها تا چوب لباس و فضاي خالی و آزاد در اتاق و کمد هايتان را بيشتر کنيد.
مرتب بودن اتاق خوابتان ، حس آرامش بيشتری به شما می دهد و خواب راحت تر را خواهید داشت.

فيلتر تهويه هوا را عوض کنيد

هوایی که حين خواب استشمام مي کنيد مهمترين نکته تاثير گذار در خواب شماست. هر ماه يکبار فيلتر تهويه هوای خانه را عوض کنيد

پوشیدن لباس خواب مناسب

پوشیدن لباس خواب حریر و یا توری می توانید خواب راحت تری برای شما به ارمغان بیاورد. لباس های خواب نخی نیز گزینه خوبی می باشد.

برنامه خواب منظم داشته باشيد

اين مهمترين نکته در اين ۱۰ مورد ذکر شده است. بدليل تغيير ساعت هاي شبانه روز در فصل بهار و کوتاه شدن شبها شايد برنامه  خواب شما را بهم بزند ولي سعي کنيد ساعت درونی بدنتان بهم نريزد و هميشه آن را در ساعت خاصی براي خوابيدن و بيدار شدن کوک کنيد.سعی کنید حتی در روزهایی که کار ندارید نیز در همین ساعت ها از خواب بلند شوید و فعالیت های دیگر مانند کوهنوردی و یا پیاده روی را انجام دهید.

 

اشتراک گذاری مطلب با دوستانتان

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید